ECLATE I - PIECE N° 36 - ARBRE A CAMES - PANHEAD 48/69 + Early Shovel 66/69 - S&S - 514 - 33-5050

Promotion

319,85 € TTC

355,39 € TTC

-10%

Réf : D/DS199186

S&S

Pour Panhead de 1948 à 1965 et Early Shovelhead de 1966 à 1969. La Pièce

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S&S, 514 CAMSHAFT
540" valve lift for Panhead, .514" valve lift for Shovel. For 84" to 93" strokers with no greater than 9:1 CR. Best gains occur in the mid range from 2500 to 5000 rpm where most riding is done. Relatively quiet and easier on the valve train than most other cams with lifts as high. Solid lifters or aftermarket hydraulic tappets are recommended, valve spring spacing and other normal clearancing checks required. 2500–5000 RPM.
Fits: > 48-65 Panhead; 66-69 Early Shovel (NU)
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S&S H-Grind : pièce de rechange pour moteurs Panhead et Shovelhead. Cette mouture est une reproduction fidèle des cames d'origine utilisées dans les gros jumeaux de 1948 à 1984. Parfait pour la réparation et la restauration des moteurs 74" et 80". Disponible pour les moteurs de générateur avec bagues de came intérieures ou roulements de came intérieurs, et pour les moteurs d'alternateur précoce et tardif avec différents diamètres de pas d'engrenage à came. Notez que les cylindres avant et arrière ont des spécifications de synchronisation uniques.
Came 450S : Une came hydraulique boulonnée pour les moteurs Shovelhead 74" et 80" 1966–'79 et 1983–'84. (Peut être utilisé dans les modèles de 1981 à 1982 si les culasses sont mises à jour avec des guides de soupape de style récent.) 8,5:1. Bien que conçu pour être utilisé avec des poussoirs hydrauliques, le S&S 450S peut être utilisé avec des poussoirs solides. L'utilisation avec des solides entraînera plus de bruit de train de soupapes, une pression de cylindre légèrement plus élevée et un peu plus de couple. 1 500–4 500 tr/min.
514 Cam : Pour les moteurs de 84" à 93" avec un CR maximum de 9:1, les meilleurs gains se produisent dans la plage médiane de 2 500 à 5 000 tr/min où la plupart de la conduite est effectuée. Relativement silencieux et plus facile sur le train de soupapes que la plupart des autres cames avec des ascenseurs aussi élevés. Des poussoirs solides ou des poussoirs hydrauliques du marché secondaire sont recommandés, l'espacement des ressorts de soupape et d'autres vérifications de jeu normales sont nécessaires. 2500–5000 tr/min.
Came 560S : Pour les moteurs de 88" à 103" entre 9:1 et 10:1 CR—Excellente puissance sur toute la plage de régime. Non recommandé pour les moteurs à cylindrée d'origine ou à faible compression. Nécessite des ressorts de soupape à haute levée et des contrôles de jeu normaux. Poussoirs solides uniquement. 3500–6000 tr/min.
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S&S H-Grind: Service part for panhead and shovelhead engines. This grind is adead-on reproduction of the stock cams used in 1948–1984 big twins. Perfect forrepair and restoration of 74" and 80" engines. Available for generator engines with inner cam bushings or inner cam bearings, and for early and late alternator engines with different cam gear pitch diameters. Note that the front and rear cylinders have unique timing specs.
450S Cam: A bolt-in hydraulic cam for 74" and 80" shovelhead engines 1966–’79 and 1983–’84. (Can be used in 1981–’82 models if cylinder heads are updated to late style valve guides.) The 450S can also be used as a low end torque cam in modi- fied shovelhead engines up to 88" with compression ratios of up to 8.5:1. Although designed for use with hydraulic tappets, the S&S 450S can be used with solid lifters. Use with solids will result in more valve train noise, slightly higher cylinder pressure, and slightly more torque. 1500–4500 rpm.
514 Cam: For 84" to 93" strokers with no greater than 9:1 CR—best gains occur in the mid range from 2500 to 5000 rpm where most riding is done. Relatively quiet and easier on the valve train than most other cams with lifts as high. Solid lifters or after- market hydraulic tappets are recommended, valve spring spacing and other normal clearancing checks required. 2500–5000 rpm.
560S Cam: For 88" to 103" engines between 9:1 to 10:1 CR—Excellent power across the rpm range. Not recommended for stock displacement or lower compression engines. Requires high lift valve springs and normal clearance checks. Solid lifters only. 3500–6000 rpm.