ECLATE R - PIECE N° 09 - KIT D'ALLUMAGE - CRANE HI-4N - S&S - SINGLE FIRE - 550-0502

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Réf : MCS536665

Réf OEM : 550-0502

S&S

Système d'allumage HI-4N avec allumage, bobine Single Fire Crane, Fils de bougies silicone  8.5mm. Pour Big Twin 1970-1999, Sportster 1971-1999(sauf 1200S), 12 V. Le Kit

S&S IGNITION HI-4N KIT
INCL S&S HI-4N IGNITION; 8.8 MM FERROSPIRAL CORE SPARK PLUG WIRES AND SINGLE FIRE COIL; BASED ON CRANE HI-4N TECHNIQUE
Fits: > 70-99 B.T. (EXCL FUEL INJ); 71-99 XL(NU)
 
 
 
Un système d'allumage single/dual fire qui offre de nombreuses caractéristiques malgré sa taille très compacte. Le Crane HI-4N possède quatre interrupteurs pour le mode de fonctionnement, la courbe d’allumage et le limiteur de régime (1500-9900 T/min). Les modes de fonctionnement sont :
 
Single Fire
Dual Fire
Courbe d’allumage OEM
Courbe d’allumage racing
Démarrage au kick
Démarrage électrique
Un boîtier en alu très solide protège les composants électroniques contre les vibrations, l’humidité et la saleté, tout en améliorant l’évacuation de la chaleur. Les marquages de graduations sur la flange facilitent l’ajustage du point d’allumage. Une encoche permet le passage du fil. De robustes supports de capteurs/aimants sont intégrés dans l’embase, ce qui protège les aimants au samarium/cobalt lors du montage. Ils contiennent en outre des concentrateurs de flux, qui augmentent le champ magnétique, pour un allumage précis et fiable.
 
Pour un usage routier, le fabricant recommande des bobines ayant une résistance d’au moins 2 Ω. Les bobines de plus de 4Ω peuvent diminuer les performances du système.
 
More power than the stock ignition
Single-fire and dual-fire function built into a single module
All-metal housing provides improved heat dissipation
Ignition advance and timing degree markings are on the metal flange
Convenient cable notch in the housing makes installation easier and prevents damage to the cable
Sensor and magnet housings are built into the all-metal back plate to protect the sensors from damage during installation
Sensor housings contain advanced flux concentrators with high-temperature-resistant samarium/cobalt magnets for accurate, reliable ignition triggering
Electronics are fully enclosed to resist vibration, moisture and dirt
All electronics are mounted directly to the metal housing, which acts as a heat sink
Four rotary switches for ignition mode selection, advance rate, and rev limit
Switches provide accurate, repeatable settings
PART #2101-0345 includes HI-4N ignition module only; PART #2101-0346 includes ignition module, S&S ignition coil and correct-length spark plug wires
Require timing rotor OEM # 32402-83 (not included)
Made in the U.S.A.