Bienvenue chez Biker's Store !!!
Permanence téléphonique : Du MARDI au VENDREDI de 10h à 12h et de 16H à 18h, le SAMEDI de 10h à12h e...
pour Big Twin 92/99 (Evolution uniquement). Le Kit
S&S BILL OIL PUMP KT B/T 92-UP. Usinée numérique pour rester dans les tolérances munimum tout en ayant l'assurance d'un controle qualité strict. Ces pompes utilisent le schéma de graissage des moteurs à partir de 1981. Le graissage séparé en deux parties, envoie plus de pression à la partie haute du moteur. Chaque pompe offre plusieurs emplacements de raccords, permettant d'adapter les branchements souhaités. Les kits comprennent: une pompe à huile billet complète avec les pignons, l'axe, les clavettes, les clips, la bille, le cylindre de décharge, les ressorts, les joints, les raccords et la visserie nécessaire.
-With OEM style bottom feed and return oil line placement. Fully CNC machined to maintain close tolerance and strict quality control. This pump is not equipped with a rear chain oiling provision. All S&S billet pumps comes complete with everything you need to replace the stock pump and include mounting instructions. Machined with an oil pressure relief bleed off passageway & relieves pressure build up on top of the valve to maintain consistent oil pressure. Oil pressure regulation bypass routes excess oil directly to the supply side of the pump & reduces the amount of oil returned to the tank, less foaming and cavitation. Note: There may be more differences in Harley-Davidson crankcases than you might think. Plugging or drilling a hole is sometimes necessary. S&S offers a drill jig as MCS 518150. This is a special tool that is mounted on the crankcase and used as a guide to help you drill holes correctly.
Fits: > 92-99 Evo Big Twin (NU)