Carter moteur Super Stock de S&S, adaptable à Big Twin 1992-1999, Stock Bore, alternator style, diamètre nominal: 3-15/8 ”, avec roulements et nécessaire. Le Kit
Les carters S&S Super Stock sont conçus pour les besoins des constructeurs de moteur d'aujourd'hui. Que ce soit pour le Dragster ou pour remplacer les carters d'origine, les carters S&S Super Stock sont conçus avec l'esprit de la performance. Ces carters sont en aluminium 356 traité thermiquement T6. Bien que ces carters soient renforcés aux endroits critiques ils se montent dans tous les cadres d'origine. Les carters S&S Super Stock sont livrés avec les deux demi-carters, la boulonnerie avec écrous et rondelles, les goujons de cylindre, vis de vidange et d'allumage, roulement Timken de vilo côté transmission, entretoise de pignon avec joint spy, roulement de vilo côté arbre à cames, roulement d'arbre à cames, bagues d'axe de pompe à huile et instructions. Les carters de Shovelhead comportent un trou d'aspiration pour le primaire et acceptent les pompes à huile de 1981à 1984 et carter primaire de 1970 et après. Les carters Evolution ont l'usinage pour le support de filtres stock de 1992-1999 et ont le système de reniflard des modèles 1984-1992 qui est le meilleur. Le roulement de vilo côté arbre à cames n'est pas fourni, il doit être commandé séparément en fonction de sa taille.
Perfect for stock replacement and high performance applications in 1992-' 99 Harley-Davidson® big twin models. This 3-1/2" (stock) bore crankcase offers some unique features. Besides being machined for a crank position sensor, they are also compatible with stock flywheel assemblies, primary covers, gearcovers, and are clearanced for 38 amp alternator stators. Includes all required hardware, fittings, and bearings, natural aluminum finish.
S&S CRANKCASE ASSY, 3 5/8 INCH BORE(N)
Fits: HARLEY-DAVIDSON > 92-99 B.T. FOR STD DIA FLYWHEELS
Features and Benefits:
Relocated cam chest oil pick-up increases gear case scavenging and virtually eliminates oil carry-over at sustained high speeds
Machined to accept the stock oil filter assembly used on 1992–'99 big twins
A ported breather passageway and a machined breather window allows the air/oil mist to flow from the flywheel cavity to the cam chest of the engine with the least possible restriction
Crankcase venting can be achieved via two crankcase breathers, the cylinder heads, or both. We recommend using both crankcase breathers in engines larger than 95"
Clearanced for strokes as long as 5"
Compatible with stock 1984–'99 flywheel assemblies, primary covers, gearcovers, and clearanced for 38 amp alternator stators, making them perfect for stock replacement or high performance applications
Machined for installation of a crank position sensor. This allows the cases to be used in stock EFI applications and also allows easy installation of S&S IST® Ignition and VFI Fuel Injection. A plug kit is included for applications that do not use a crank position sensor
Options
Available for stock, 3 5/8", and 3 13/16" bore applications with deck heights as much as 3/16" taller than stock
Natural aluminum, black wrinkle powdercoat, and polished finish available. Note: All S&S crankcases manufactured after June 1, 2008 do not have case interlock groove and ring and do not use case alignment studs. Case mating surface is flat, and cases are aligned with alignment dowels.