ECLATE H - PIECE N° 16 - POUSSOIR HYDRAULIQUE 18538-99B - JIMS POWERGLIDE STEADY ROLL - TWINCAM / M8 / XL 00+ - +0.010 - SURCOTE - 1829 - LA PIECE

Promotion

178,43 € TTC

209,92 € TTC

-15%

Réf : CC642296

Jims

Pour Milwaukee Eight à partir de 2017, TwinCam de 1999 à 2017, Sportster de 2000 à 2021 (sauf S/RH), XR1200 de 2008 à 2012, Buell de 2000 à 2009. La Pièce

-

Tous les mêmes avantages même que les pousoirs Jims Powerglide II mais avec une baugue spéciale en alliage de bronze à la place du roulement à rouleaux à aiguille pour utilisation dans les moteurs haute performance avec cames à grande levée. La casse des rouleaux de poussoir est une panne catastrophique et coûteuse. Les rouleaux d'aiguille cassés permettent provoquent des dommages aux lobes de la came. Les morceaux des rouleaux très durs, ainsi que les débris de la came peuvent facilement contaminer d'autres pièces, telles que des plaques à cames, des roulements, des pompes à huile et d'autres poussoirs et entraînent finalement une reconstruction complète. Cette nouvelle conception signifie que même si la bague s'use, elle sera conservée dans le poussoir. Pour à 1999 Twin Cam, 2017 à présent Milwaukee Eight, ainsi que 2000 à présent Sportster et Buell refroidis par air
-
JIMS, POWERGLIDE STEADY ROLL TAPPET.
This is the Powerglide with a failsafe solid bronze alloy bushing instead of a regular roller bearing. No other differences excist between the regular Powerglide and the Powerglide Steady Roll tappets. Full bearing contact provides more stability, longer life and quieter operation due to the tighter tolerances this bushing design allows. The major drawback of a worn needle bearing roller is they will eventually break, spilling steel needles throughout your engine. This is no longer an issue. Even when the Steady Roll bronze bushing wears out the design is failsafe. Like the other Jims Powerglide™ tappets this Steady Roll version will give you a superior hydraulic function when compared with OEM style equipment, a billet steel body with hand-honed hydraulic unitcavity and an oil fed axle. To get full power, you must have zero valve lash and eliminate collapsing of the hydraulic unit as is found in the OEM unit, also called 'the shock absorber syndrome'. Failing to keep the valve open the full amount results in power loss. The Jims Powerglide tappets come as close to a solid tappet as possible, but are still able to compensate for heat expansion. They will even work well with solid style camshafts. Direct replacement for OEM 18538-99C.
Fits: > 99-17(NU)Twin Cam; 17-21 M8; 00-21 XL; 08-12(NU)XR1200; 00-10(NU)Buell XB