La pièce inclus la notice de montage.
Attention : s'utilise uniquement avec le boitier "M-UNIT V2"
Une autre nouveauté de chez motogadget : le m-Button. Avec le m-Unit V.2, il aide considérablement à réduire la salade de fils afin de simplifier les faisceaux électriques. Avec ce minuscule cylindre dans le guidon, ou à d’autres endroits adaptés, tous les commodos, interrupteurs et boutons poussoirs sont reliés. Le m-Button prépare les signaux de manière digitale et les envoie par un unique fil de faible diamètre vers le m-Unit V.2, grâce à une technologie USB moderne. Les postes de consommation y sont alors connectés ou déconnectés. Tous les fils passent par le guidon. Ce qui économise de l’espace, du travail et du temps. Un must pour les custom bikes au look épuré dans la périphérie du guidon.
Remarque :
Avec un faisceau “normal”, le courant d’utilisation (par ex. éclairage, clignotants) transite par les interrupteurs du guidon. Si bien qu’en raison de l’intensité du courant, de gros fils doivent être routés du boîtier de fusibles jusqu’à l’interrupteur et retour. Ce qui amène vite à des masses de fils de gros diamètre. Pas un bon plan pour les custom bikes disposant de peu de place ou possédant un faisceau discret.
La combinaison du m-Unit avec le m-Button minimise radicalement le faisceau électrique. Tous les interrupteurs et poussoirs manuels sont reliés dans le guidon par le plus court chemin, grâce au m-Button. Puis, du m-Button, c’est UN seul fil fin qui est tiré jusqu’au m-Unit. Les intensités et courants sont directement commandés par le m-Unit V.2. Impossible d’avoir moins de fils.
Le m-Button est totalement scellé de manière étanche et résistante aux vibrations. Il possède des raccords pour :
- clignotants gauche
- clignotants droits
- éclairage (code/phare)
- démarreur électrique
- klaxon
- contacteur de stop avant
Another innovation from motogadget: the m-Button.
It's a big help - in combination with the new m-Unit V.2 - in reducing 'cable clutter' and simplifying wiring harnesses.
Integrated into the handlebar tube - or any other adequate location - this tiny cylinder will electrically connect all handlebar instruments, switches and buttons.
Using state-of-the-art bus technology, the m-Button digitally processes signals and transmits them to the m-Unit V.2 over a thin cable.
The electrical consumers will then be switched inside the m-Unit.
All control wires are moved into the handlebar. This saves space, weight, labour and time. A 'must have' for custom bikes with clean-look handlebars.
In simple facts:
a) normally, the operating current (e.g. headlight or turn signals) is transmitted directly via the wiring of the handlebar switches. Due to the high currents, cables with large cross-sections have to be routed from the fuse box to the switch and back to the electrical consumer.
The result: big cable bundles. Definitely, a 'no go' for custom bikes with restricted space or a concealed electrical system.
b) using the m-Unit without the m-Button, just a thin cable for each switch- or button-controlled feature has to be routed to the m-Unit. These cables only carry minute control currents. All high loads and currents are switched directly at the m-Unit and transmitted directly to the electrical consumers. This already leads to a significant reduction and simplification of the wiring harness. Here you can see the example of a circuit diagram.
c) using the m-Unit V.2 in combination with the tiny m-Button, you will once again reduce the amount of cables that have to be routed! All switches/buttons on the handlebar are connected at the shortest distance possible and concealed inside the handlebar. Consequently, you will have to route only ONE thin cable from the m-Button to the m-Unit. All loads and currents will be switched directly at the m-Unit V.2 (see explanations above). A layout reduced to the max! Here you can see the example of a circuit diagram with use of m-Button.
The m-Button is completely moulded in, making it water-tight and resistant to vibrations.
The m-Button is equipped with connections for
- turn signal, left side
- turn signal, right side
- headlight (low beam and high beam)
- E-starter
- horn
- brake light switch, front brake
m-Button – dimensions
Diameter: 12 mm
Length: 25 mm
Cable length: approx. 60 cm
Connecting cable to m-Unit: approx. 200 cm
Weight: approx. 30 g