Conversion 96"en 106CI. Pour TwinCam Dyna de 2006 à 2017, Softail de 2007 à 2017, Touring de 2007 à 2016 Le kit
-
Ces kits cylindre Big Bore sont une solution simple pour augmenter la cylindrée de votre Twin Cam en utilisant votre vilebrequin stock. Ces cylindres ont une augmentation de la surface des ailettes pour une meilleure dissipation de la chaleur et sont faciles à installer car ils ne nécessitent pas de modification du carter, ni le rééquilibrage du vilebrequin. Les kits sont prêts à installer avec des pistons complets et les joints d'embase et de culasse.
Note: Les 2014 à 2016 twin Cooled Touring requiert les joints ZOD747430.
-
assetcloud.roccommerce.net/files/_sscycle/7/2/1/106-5986_106_97bbk_20130222.pdf
-
S&S, 96" TO 106" BIG BORE CYLINDER & PISTON KIT.
No need to bore-out the cases. With 3.927" bore S&S feels this is the largest bore possible that can be safely used with stock bore crankcase spigots. With a set of S&S .585 cams, S&S teardrop air cleaner and S&S mufflers the 106" S&S test bike showed a very noticeable 60 to 91 horsepower jump. The forged pistons requires no flywheel re-balancing and valve pockets are enlarged to acommodate oversize valves and higher lift cams. Fits stock 4-3/8" stroke 96" Big Twin models and increases capacity to 106". 10:1 CR with stock 89cc cylinder heads and 10.7:1 CR with S&S 79cc heads. Note: S&S does not recommend boring OEM cylinders to a bore this large because of possible failing of structural integrity. Just one piston oversize (917501) available for this kit.
Fits: > 06-17 96" Dyna; 07-17 96" Softail; 07-16 96" Touring (NU)